فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی

  • ۰
  • ۰

سرطان مغز

سرطان مغز چیست؟

 

احتمال بروز تومور بدخیم یا سرطان مغز یا نخاع کمتر از یک درصد است. این خطر برای مردان بیشتر از زنان وجود دارد. به طوری که از هر 143 نفر مرد یک نفر به سرطان مغز مبتلا می شود در حالی که علی رغم اینکه زنان بیشتر در معرض خطر ابتلا به انواع خاصی از تومورهای مغزی قرار دارند اما از هر 185 زن یک نفر شانس ابتلا به این نوع سرطان را دارد.علائم این سرطان بسته به نوع، میزان و محل تومور و همچنین سن بیمار و سابقه پزشکی او متفاوت است. در اغلب موارد این علائم با نشانه های بیماری های دیگر مشابه هستند بنابراین تشخیص دقیق و مشاوره با متخصص مغز و اعصاب اهمیت بسیار زیادی دارد. 

سیستم عصبی مرکزی بدن ما (CNS) از مغز و نخاع تشکیل شده است. برخی مواقع ممکن است سرطان از این سیستم شروع شود یا در آن گسترش پیدا کند. تومورهای مغزی اولیه تومورهایی هستند که در سول های مغزی ایجاد می شوند. همه این تومورهای اولیه با هم یکسان نیستند. در واقع تومورهای مغزی اولیه را می توان به دو نوع خوش خیم و بدخیم تقسیم کرد.

تومورهای اولیه خوش خیم سرطانی نیستند. این تومورها به کندی رشد می کنند و معمولا با جراحی و سایر روش ها قابل درمان هستند. با این حال تومورهای اولیه خوش خیم مغزی هم می توانند به بافت طبیعی مغز آسیب برسانند و باعث بروز مشکلات جدی شوند. تومورهای اولیه بدخیم تهاجمی تر هستند. این تومورها با سرعت بیشتری رشد می کنند و به ساختارهای اطرافشان به طور تهاجمی حمله می کنند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی