فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی

  • ۰
  • ۰

بیماری آمفیزم

آمفیزم چیست؟

 

آمفیزم یک نوع بیماری مزمن انسدادی ریه است. کیسه های هوا در ریه ها آسیب می بینند و منبسط می شوند، این امر سبب سرفه مزمن و دشواری تنفس می شود. سیگار کشیدن رایج ترین دلیل بروز آمفیزم است اما آمفیزم می تواند یک اختلال ژنتیکی باشد. هیچ درمانی برای آمفیزم وجود ندارد اما ترک سیگار می تواند مانع از تشدید آمفیزم شود. در سال ۲۰۱۶ تشخیص داده شد که حدود ۳.۵ میلیون نفر (۱.۵ درصد از جمعیت) در ایالات متحده آمریکا دچار آمفیزم اند. به علاوه، مرگ و میر ناشی از آمفیزم حدود ۷,۴۵۵ مورد یا ۲.۳ مورد از هر ۱۰۰,۰۰۰ نفر بود.

آمفیزم نوعی از بیماری های مزمن انسدادی ریه (COPD) است. این بیماری شامل از دست دادن خاصیت ارتجاعی و بزرگ شدن کیسه های هوا در ریه هاست. آلوئول در انتهای نایژک های ریه منبسط می شود، زیرا دیواره های آن از بین می رود یا کیسه های هوا تخریب، باریک، کشیده، بیش از حد متورم و دچار کلاپس می شوند. داشتن کیسه های کمتر با آسیب بیشتر به این معناست که سطح کمتری برای تبادل اکسیژن در خون و خارج کردن دی اکسید کربن وجود دارد. این آسیب دائمی است. توانایی درست نفس کشیدن نمی تواند به طور کامل به فرد بازگردد.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی